"Hans namn står först"

Igår, skulle jag hämta ut mina böcker som jag har beställt. Gick till videoaffären i Hjällbo. Visade mitt leg, skrev på, visade mitt nummer jag skulle ha och kärringen (hon är värd att bli kallad kärring och mycket mer opassande namn!) godkände. 

Tant: Vad är det i paketet?
Jag: Böcker...eller vad då då? (tänkte skrika KNARK i ansiktet på henne men hade inte hunnit blir så arg än)
Hon hämtade paketet och sa:
Tant: Men det står ett annat namn här...
Jag: Okej, vad står det då?
Tant: Joakim Berg...
Jag: A, vi är medlemmar under samma namn hos det förlaget, det är min sambo.
Tant: men då måste han hämta ut det eller så kan ju du ta hans leg och hämta ut paketet
Jag: Va?! Men det har ju aldrig varit problem med det tidigare.. (nästan skrek jag! Brukar inte kunna bli arg på folk jag inte känner men nu jävlar tänkte jag...)
Tant: Jo tyvärr sånna är våra regler..
Jag: Eh, okej. Men mitt namn står ju efter hans namn!
Tant: Men hans namn står först...Men tack ändå!
In my as tänkte jag och gick...

Ärligt talat! Va fan, "hans namn står först" Hallå! Vakna tant...vi lever i ett jämställt samhälle (låter som en feminist, haha)! Man måste inte ha sin "man" med sig vad man än gör! Jag höll på att explodera allstå! Dessutom stod det två äldre utländska män och skrattade bakom disken medans mitt ansikte skiftade i rött efter att jag höll in min explosion av ilska..
Sen i efterhand så kanske hon inte har tänkt på att man kan ju inte "låna" någonannans leg för att hämta paket...


Kommentarer
Postat av: Sanna

tänkte skriva en olämplig kommentar men ändrade mig i sista sekund!

2009-02-12 @ 22:20:23
URL: http://sannamariabeatrice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0