Roliga namn

Satt och surfade på aftonbladet.se och hittade en rolig artikel om namn. Ganska lustiga namn!

Här är namnen som godkänts...

Fyra – finns flera andra räkental i både bestämd och obestämd form.

Mig – inte olämpligt.

My-Love – väcker inte anstöt eller obehag.

Okej – inte uppenbart olämpligt.

Passionfruit – inte olämpligt.

Tid – inte anstötande eller olämpligt.

Unistar – inte uppenbart olämpligt.

Vilse – väcker inte anstöt.


...och fått avslag

Blomsterblomma – främmande för svenskt språkbruk.

Lillprins – är en titel i anslutning till ett förnamn. Inte lämpligt.

Malin – feminin prägel och därför inte godkänt som mansnamn.

Rock-President – fyller inte de krav som svensk namnlag ställer på förnamn.

Röckmusslan – upplevs som kuriositet. Främmande för svenskt språkbruk.

Stålmannen – efternamnsliknande karaktär. Risk för obehag.

Tequila – obehag. Olämpligt som förnamn.

Källa: Skatteverket


Kommentarer
Postat av: Sanna

Nooo...jag som tänkte döpa mitt barn till Tequila :(

2010-10-23 @ 04:41:03
Postat av: Lina

haha, eller stålmannen!

2010-10-23 @ 20:29:30
Postat av: Sanna

Stålmannen Persson-Berg och Tequila Wainebro kommer nog bli fina kompisar...precis som du och jag bästis <3

2010-10-24 @ 04:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0