Lördagsmys

Igår var Sanna här hos mig och vi bakade matmuffins. De såg inte så bra ut och jag har inte smakat än så vi vet inte om de är goda heller. Men det tror jag, allt vi laga blir gott... Jag, Jocke och Sanna satt och kollade på Robinson och fotbollen och åt godis, mys...



Du behöver:

  • 3 dl vetemjöl
  • 1 ½ dl grahamsmjöl
  • 1 tsk salt
  • 2 tsk bakpulver
  • 2 ägg
  • ½ dl olja
  • 1 ½ dl naturell yoghurt eller filmjölk
  • några soltorkade tomater
  • 6 skivor salami
  • 2 msk hackad färsk basilika
  • 150 g fetaost

Gör så här:

Smörj en muffinsplåt eller ställ upp stora muffinsformar i papp på en plåt.
Blanda mjöl, salt och bakpulver i en bunke. Tillsätt ägg, olja, yoghurt eller fil och arbeta snabbt ihop till en deg. Fördela degen i formarna.

Hacka soltorkade tomater. Skär fetaosten i kuber och skär salamin i strimlor.

Tryck ner lite tomat, fetaost, salami och basilika i varje muffins.
Grädda i mitten av ugnen, 200 grader i 20 minuter.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0